Tidsbrist

Inatt gick vi över till sommartid igen. En timme framåt, alltså en timmes kortare helg...vilket märktes. Vi får verkligen INGENTING gjort här hemma. Jag hinner inte ens städa ordentligt. Blir så uppstressad så jag är nästan tjutfärdig. Det är skjuts till simträningar, dansen och sjuttioelva kalas. Ute byts det årstider hejvilt så jag vet inte om jag ska börja tvätta vinterkläder och rota fram vårkläderna eller försöka lappa ihop vinterkostymerna så de håller ett par veckor till. Jag skulle behöva putsa fönster och göra en ordentlig vårstädning. Ute ser det värre ut än på tippen. När snön började försvinna tittade det upp både det ena och det andra. Konstiga saker, typ pantflaskor, en sprängd pepparkaksburk (från en snöslungas framfart) och trasiga leksaker som inte hann in innan vintern slog till. Nu har dessutom snön börjat vräka ner igen så den gömmer väl även barnens nya vårleksaker också. Inget av våra barn har någon ordning på sina saker så jag antar att allt ligger ute huller om buller, kanske även mitt på vägen. Gen efter sin far det där ;)

Ja, och mitt i allt det här stressande vill man ju njuta av att vara ledig också. Träffa vänner och hitta på lite skojiga saker. För att det ska bli någon som helst harmoni av detta måste helgen förlängas till det dubbla minst! Och det kommer ju aldrig hända. Nä, nu skiter jag i det här och går ner och lägger mig i soffan och laddar för nästa helg. Jäklar vad vi ska få mycket gjort då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0