Badhusbesök o köttbullar

Soffläge efter en härlig dag med kidsen. Spenderade ett par timmar i badhuset och det gick jättebra, förutom att det är ju tokkallt i vattnet. Jag ville bara vara i småbarnsbassängen för icke simkunniga eftersom det är den enda bassängen som håller temp över 30 grader. Tillochmed Tilde som ännu inte kan simma tyckte det var töntigt o va i pluttbassängen, och hon tjatade nästan hål i huvudet på mig innan jag pinade ner mig i isvaken...hu va kallt det var! Försökte tina upp lite i bastun senare men Tilde stod ut i typ trettio sekunder där inne så jag fick värma mig med mitt überblöta badlakan istället.

Annars måste jag säga att alla barnen, tre eftersom Linn hade med kompis, skötte sig exemplariskt hela tiden så det får absolut bli fler badhusbesök framöver. Kommer bli ännu trevligare när badhuset blivit renoverat, som det ska bli till sommaren. Som det är nu är det riktigt sunkigt och det behövs verkligen en ordentlig uppfräschning.

När vi kom hem gjorde jag Tildes favvorätt köttbullar, dock hemmagjorda, bäst är ju förstås köpta köttbullar med snabbmos enl henne men egengjorda fick duga idag. Får jag säga det själv blir mina köttbullar riktigt goda... lite får man väl skryta ;)

I morgon ska jag ta tag i våra kläder o skor och försöka reda ut vad vi behöver inhandla inför sommaren. Hann inte med det idag....som väntat;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0