Sammanfattningsvis...

Ja ha men så vips har det förflutit ett par semesterdagar och nu är jag inne på min sista lediga vecka. De senaste dagarna har vi haft det rätt bra. Tråkig start på lördagen dock då vi märkte att Linns cykel blivit stulen under natten. Förstår inte att det ska vara så svårt att låta saker och ting vara. Särskilt tråkigt är det också när det är barnens saker som försvinner :-( Men men, cyklen var försäkrad och bara ett år gammal så hon ska nog få en likvärdig ny cykel. Lite trassel o bök med försäkringsbolag bara så ska nog detta vara ur världen :P

Lördagen gick annars i arbetets tecken. Hela familjen åkte ner till Micke o Sara och hjälpte dom att måla. De håller på att sätta ny panel på huset och bygga nytt balkongräcke. Det blev en heldag hos dom med både lunch och middag. På kvällen drog det över ett herrejössesåskväder. Som tur var var vi klara ute så vi kunde sitta inne och kura och titta ut på skådespelet. Häftiga makter naturen har.

På söndagen blev det lite målning här hemma istället. På em tog jag och Cathrine en cykeltur runt Möckeln för andra gången denna semester. Fick rejält ont i röva även denna gång....:-O Kvällen spenderades hemma med filmmys tillsammans med Linn och Sara. New moon, andra Twilight filmen betades av. Den var bra tycker jag...bättre än första och den gillade jag också.

Måndagen  inleddes med moln så då passade vi på att måla lite igen. Verandaräcket och så betade jag av två av köksstolarna också.....Bara tre kvar nu :-P Under em sken det upp och blev riktigt varmt och skönt. Så vi tog cyklarna ner till Näset och spelade minigolf. Vinnaren fick bjuda på middag.....så det var tur det var Daniel som vann. Det blev god mat på Strandkanten. Fläskfilé till alla familjemedlemmar och glass till efterrätt för barnen. Mammi o pappi tog en extra bärs som dessert ;-) Det blev en mycket mysig em/kvällning med familjen ♥

Idag tisdag, blev det storstädning här hemma på fm. Jag passade även på att putsa några fönster. När städningen och lunchen var avklarad och smält så tog jag en liten springtur. Själv då min springpartner är krasslig i ryggen. Det var ändå skönt att komma ut....men jobbigt. Förstår inte riktigt hur jag ska fixa att springa nästan en mil om två veckor när vi ska iväg på Vasastafetten....Meeeen det får väl gå ;-P Just nu inväntar vi faktiskt resten av löpargänget som ska vara med. Vi ska ses o rodda lite. Krävs som lite planering att få ihop det där spektaklet. Men det ska ändå bli en kul grej att göra. Vi är ju inte direkt med för att vinna hela kalaset......inte jag iaf ;-P

Kalas

Det blev faktiskt en till dag på stranden denna sommar. Gårdagen bjöd på ytterligare en solskensdag även om dagen inte började med klarblå himmel. Vi hade planer på att åka ut med pappas båt men den planen gick i stöpet när vi vaknat och det var mulet ute. Men sen så framåt tolvsnåret började det spricka upp och vi packade ihop för ett par timmar på stranden.

På kvällen var det dags att fira Linn i efterskott. Vi hade tänkt att bjuda på lite fika bara men det blev en helafton med grillat och smarrig Marängsviss a´la Linn till efterrätt. Inbjudna gäster var mamma, pappa, farmor, Micke, Sara, Pär, Cathrine, Wilma och Alwa. Det blev en mycket trevlig kväll med god mat och dryck i ett härligt sällskap. Födelsedagsbarnet var också mycket nöjd med kalaset =)

Marängsviss a´la Linn!!

Idag är det lite hemmarfixardag. Linn och Tilde har kompisar hemma, Daniel klipper gräs och målar och jag vet inte riktigt vad jag ska sätta tänderna i.....Får nog fundera lite på saken. Lite svårt att köra igång med något större projekt när huset är fullt av barn. Man vet aldrig när man behöver rycka ut och reda upp någon kris ;) Trots att barnen börjar bli stora händer det ibland knasigheter som behöver redas ut. Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer heter det va? ;-P

Bästa vädret

Igår blev det en riktig toppendag.

Hade ställt klockan på åtta för att ta en powerwalk med bästa vännen. Redan då strålade solen från en molnfri himmel. Sen en god frukost och ut ett tag i solstolen.

Klockan halv ett hade jag bokat in en klipptid så innan det packade vi iordning för en dag på stranden. Ägnade em på beachen i en brassestol. Så skönt!! Inte bortskämd med det denna sommar iaf. Solbrända och nöjda for vi hem vid fyratiden och gjorde oss iordning för kvällens upptåg.

Cyklade hem till Micke o Sara med barnen och sen åkte jag, Daniel och Sara upp till Karlsdal och lyssnade på lite musik. Det var årets Moppeturné som gjort ett stopp i Karlsdals hyttruin. Kvällen blev mycket bra och mysig. Bra musik och trevligt att sitta och prata med Sara.

Alltså, bästa vädret och bästa dagen hittills på denna semester!!

Mitt i semestern

Här har dagen startats upp med ett bullbak. Det har utlovats sol i em så det är bäst att passa på o baka innan den kommer :P

Daniel har jag satt på målarjobb. Brukar vara jag som utövar den sporten här hemma men jag kan ju inte både måla och baka samtidigt ;-) Det är nya verandaräcket på framsidan som ska bli vitmålat. Kommer bli finfint när det blir färdigt.

O Linn och Tilde leker med granntjejerna. En helt vanlig, härlig semesterdag ♥

Home again

Hemma igen efter att ha varit bortrest i en och en halv vecka. Först till Grebbestad med tjejerna där vi var lite barnpigor till Liam och Love. Supermysigt att få ro om dom lite själva =) På fredagen sen blev det fullt hus hos syrran. Daniel, Micke, Sara, fam Linder kom och även husbonden dök hem från Norge på nattkröken. Hade intensiva men mycket trevliga dygn. Vädret var helt ok och vi hann tom med en liten båttur på lördagen. Annars blev det obligatorisk skaldjursätning och så tittade vi på årets karnevaltåg.

På söndagen kunde syrran pusta ut då fam Granlund/Linder drog vidare upp till Åsen. Där spenderade vi en vecka. Linns kompis Elin kom också. Superkul för Linn, hon är inte bortskämd med att ha kompis med. Veckan gick i snabb takt. Det blev ett enstaka strandbesök då vädret inte var helt klockrent. Men vi roade oss med andra saker som bada tunna, shopping i Töcksfors, svampplockning, svampmackeätning, springtur (!!!), promenad, kortspel, firande av Linns födelsedag, middagsbjudning och en tur till Tusenfryd i Oslo. Det blev ett lyckat besök. En mysig , lagom stor nöjespark med något för alla åldrar. Dessutom blev både inträde och karusellåkning gratis då vi utnyttjade cooprabatt. Inte dåligt alls!!

Nu är vi alltså hemma igen och halva semestern kvar. Idag är det ett riktigt ruskväder med regn och blåst så det har passat bra att handla och börja tvätta ikapp...Tar nu dagarna lite som de kommer. Ska ha lite försenat födelsedagskalas för Linn under veckan så jag ska passa på att baka lite nu när det är inneväder.

O så ska jag bara njuta vidare av att vara leeeedig!!!

Burned

Liite solbränd blev jag idag. Startade upp dagen med en cykeltur runt Möckeln med Sara, Cathrine och Alwa. Ganska skön cykeltur men det kändes allt lite i benen efteråt:P Det är ändå ca 3,5 mil runt... Solen gassade på ganska bra idag också så jag fick jordens bonnbränna. Svider jämt litte grann på armarna. Efter cykelturen var vi dessutom på stranden en stund och brände på lite extra. Det har ju inte varit många soliga dagar denna sommar så man har ju inte direkt fått någon grundbränna :P

Kvällen spenderades hos fam Linder. Vi grillade hamburgare och Daniel hjälpte Pär att snickra nytt förråd. Vi åkte hem ganska tidigt eftersom Daniel jobbar fortfarande. Så jag hann fixa lite med tvätt och annat innan tröttheten börja komma krypandes. Ska snart lägga mig och läsa och ladda inför morgondagen. Ska tydligen bli regn igen så då får jag väl fortsätta med städ och lite packning.

Semester

Tjolahopp!! Då är det äntligen lite semester då =)

Känns overkligt...först idag söndag, som semesterlugnet börjar infinna sig.

Slutade tidigt i fredags och när jag kom hem cyklade jag och Tilde ner till fam Linder. Där blev jag bjuden på ett glas rosé att fira in semestern med ;-P På kvällen hängde Linders med hem till oss och det blev grillad fläskytterfilé till middag och jordgubbar och glass till efterrätt. Rätt bra inledning på mina lediga veckor.

Igår var det fix o trix på hemmaplan. Det var lite lagom tråkväder så jag körde igång med fönsterputs och städning. Betade iaf av två rum.....av typ tretton :P På eftermiddagen var jag, Linn, Tilde, Sara, Cathrine och Wilma på sommarteater. Teaterföreningen Lyset här i Karlskoga spelade upp Madicken ute vid Björkborns herrgård. Det var super bra verkligen! Figge Norling spelade Madickens pappa och en tjej jag haft i skolan spelade Madicken. Hon var imponerande duktig. Vi hade även tur med vädret. Inget regn men inte heller gassande sol. Det blev en mycket trevlig stund =)

Idag blir det att fortsätta med städ och tvätt. Tänkte sätta tänderna i gästrummet. Har grejer i en enda stor röra där inne så det lär ta större delen av dagen. Vill försöka få lite gjort nu ett par dagar för på onsdag åker jag o tjejerna till Grebbestad och sen direkt till Åsen. Vi blir borta i en och en halv vecka så då är det skönt att ha fixat lite här hemma innan. Gäller och passa på nu också när vädret är sådär. Rätt var det är så skiner solen och då vill man inte städa o hålla på o tråka sig ;-)

Familjefest

Förra helgens aktivitet var vår nya tradition familjesommarfest. Förra året gick den första av stapeln hemma hos mamma o pappa i Karlsdal. I år var det vår tur hemma på Stolpetorp. Förutom jag, Daniel och barnen kom mamma o pappa, Micke o Sara och Johanna med barnen. Niclas låg ute på jobb.

Det blev en mycket trevlig get together. Vi körde ännu en femkamp dock med lite nya grenar såsom singstar, just dance och frågesport. Tro det eller ej men mitt lag som bestod av mig, mamma och Tilde gick vinnande ur striden. Min andra femkampsvinst på väldigt kort tid =)

På kvällen blev det grillat och så hade mamma bakat en supergod jordgubbstårta till kaffet. Kvällen/natten blev sen som vanligt, jag tror klockan hunnit bli tre innan vi knoppade in. Tiden går ju så fort när man sitter och har det trevligt. Supermysigt också att få träffa Love o Liam. Det blir ju inte så ofta nu för tiden. Men snart är det dags igen. Till veckan börjar äntligen min semester och på onsdag tar jag med mig kidsen ner till Grebbestad. Yeyyy!!

Bara EN arbetsdag kvar nu :P

Världens sötaste Love!!

Tilde bjöd på lite underhållning =)

Chill

Halvligger i soffan ute på altanen o bara chillar. Tre arbetsdagar kvar nu, sen en välbehövlig semester. Funderar på att ta ett glas rose men det tar emot lite att förorena kroppen efter em pumppass:-P Fast å andra sidan har jag hört att ett glas om dagen är som medecin för kroppen. Kanske skulle vara gott till Allsång på skansen som börjar snart.... Hmmm :-)

Midsommar

Så, nu ska jag berätta om årets midsommarhelg som var mycket lyckad.

Vädret var helt ok med både solsken och någon regnskur. Som tur var blåste det en del på midsommarafton så knotten var inte allt för envetna. Vi körde femkamp som bestod av pennan i flaskan, potatis på sked, stövelkastning, irländsk julafton och kubb. Mitt lag vann!! Yeeeeiy =)

Sen åt vi klassisk midsommarbuffé som smakade lika gott som vanligt och bubbar o glass till efterrätt. Kvällen avslutades för oss damer hemma hos Petter. Där var det partaj med trubadur och dans. Gubbarna kom ner en stund på slutet för dom hade barnläggningen på sin lott i år ;-)

På midsommardagen var det mest chill och grillning på kvällen. Riktigt härlig och trevlig helg!!

telefoninlägg

Blogg.se har förnyats så nu gör jag ett nytt försök att blogga genom luren....:-)