Sammanfattningsvis...

Ja ha men så vips har det förflutit ett par semesterdagar och nu är jag inne på min sista lediga vecka. De senaste dagarna har vi haft det rätt bra. Tråkig start på lördagen dock då vi märkte att Linns cykel blivit stulen under natten. Förstår inte att det ska vara så svårt att låta saker och ting vara. Särskilt tråkigt är det också när det är barnens saker som försvinner :-( Men men, cyklen var försäkrad och bara ett år gammal så hon ska nog få en likvärdig ny cykel. Lite trassel o bök med försäkringsbolag bara så ska nog detta vara ur världen :P
 
Lördagen gick annars i arbetets tecken. Hela familjen åkte ner till Micke o Sara och hjälpte dom att måla. De håller på att sätta ny panel på huset och bygga nytt balkongräcke. Det blev en heldag hos dom med både lunch och middag. På kvällen drog det över ett herrejössesåskväder. Som tur var var vi klara ute så vi kunde sitta inne och kura och titta ut på skådespelet. Häftiga makter naturen har.

På söndagen blev det lite målning här hemma istället. På em tog jag och Cathrine en cykeltur runt Möckeln för andra gången denna semester. Fick rejält ont i röva även denna gång....:-O Kvällen spenderades hemma med filmmys tillsammans med Linn och Sara. New moon, andra Twilight filmen betades av. Den var bra tycker jag...bättre än första och den gillade jag också.
 
Måndagen  inleddes med moln så då passade vi på att måla lite igen. Verandaräcket och så betade jag av två av köksstolarna också.....Bara tre kvar nu :-P Under em sken det upp och blev riktigt varmt och skönt. Så vi tog cyklarna ner till Näset och spelade minigolf. Vinnaren fick bjuda på middag.....så det var tur det var Daniel som vann. Det blev god mat på Strandkanten. Fläskfilé till alla familjemedlemmar och glass till efterrätt för barnen. Mammi o pappi tog en extra bärs som dessert ;-) Det blev en mycket mysig em/kvällning med familjen ♥
 
Idag tisdag, blev det storstädning här hemma på fm. Jag passade även på att putsa några fönster. När städningen och lunchen var avklarad och smält så tog jag en liten springtur. Själv då min springpartner är krasslig i ryggen. Det var ändå skönt att komma ut....men jobbigt. Förstår inte riktigt hur jag ska fixa att springa nästan en mil om två veckor när vi ska iväg på Vasastafetten....Meeeen det får väl gå ;-P Just nu inväntar vi faktiskt resten av löpargänget som ska vara med. Vi ska ses o rodda lite. Krävs som lite planering att få ihop det där spektaklet. Men det ska ändå bli en kul grej att göra. Vi är ju inte direkt med för att vinna hela kalaset......inte jag iaf ;-P
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0