Semester

Tjolahopp!! Då är det äntligen lite semester då =)
 
Känns overkligt...först idag söndag, som semesterlugnet börjar infinna sig.
 
Slutade tidigt i fredags och när jag kom hem cyklade jag och Tilde ner till fam Linder. Där blev jag bjuden på ett glas rosé att fira in semestern med ;-P På kvällen hängde Linders med hem till oss och det blev grillad fläskytterfilé till middag och jordgubbar och glass till efterrätt. Rätt bra inledning på mina lediga veckor.
 
Igår var det fix o trix på hemmaplan. Det var lite lagom tråkväder så jag körde igång med fönsterputs och städning. Betade iaf av två rum.....av typ tretton :P På eftermiddagen var jag, Linn, Tilde, Sara, Cathrine och Wilma på sommarteater. Teaterföreningen Lyset här i Karlskoga spelade upp Madicken ute vid Björkborns herrgård. Det var super bra verkligen! Figge Norling spelade Madickens pappa och en tjej jag haft i skolan spelade Madicken. Hon var imponerande duktig. Vi hade även tur med vädret. Inget regn men inte heller gassande sol. Det blev en mycket trevlig stund =)
 
 
Idag blir det att fortsätta med städ och tvätt. Tänkte sätta tänderna i gästrummet. Har grejer i en enda stor röra där inne så det lär ta större delen av dagen. Vill försöka få lite gjort nu ett par dagar för på onsdag åker jag o tjejerna till Grebbestad och sen direkt till Åsen. Vi blir borta i en och en halv vecka så då är det skönt att ha fixat lite här hemma innan. Gäller och passa på nu också när vädret är sådär. Rätt var det är så skiner solen och då vill man inte städa o hålla på o tråka sig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0