Mexikansk afton

Lördag kväll och har precis avslutad middagen...grillad fläskfilé med klyftpotatis o starksås och varm fruktsallad o glass till efterrätt....säger bara MUMS!

Under gårdagen blev det äntligen av med utrensningen i barnens garderober. Resultatet blev att lillasyster har en proppfull garderob trots att vi lade ur en hel kartong med kläder som hon växt ur, medan storasysters garderob i princip är tom...nackdelen med att vara störst.

Fast Linn är ganska nöjd ändå eftersom jag lovat henne en beställning från H&M så hon har suttit idag och kryssat för det hon vill ha i katalogen. Ska nog passa på att beställa lite schyssta kläder till mammi också när jag ändå håller på;)

Kvällen igår spenderades med Micke o Sara, det var dags för ännu en matlagningskväll. Denna gång var det Micke o Daniels tur och det blev mexikanskt tema. Trerätters knåpade de ihop och till det serverades corona och tequila. Det blev en riktig höjdare så grabbarna fick helt klart godkänt! De fixade även till en varsin margeritas till oss och den var också mycket god, faktiskt första gången jag drack en sån. Annorlunda med saltat glas men som sagt klart godkänd den med. Mycket lyckad kväll =)

Som tur var satte inte tequilan några större spår i mitt huvud i morse så det blev full fart direkt efter frukost med en ordentlig städning med fönsterputsning av lilla köksfönstret, som var riktigt lortigt. Måste vara en karl som har betsämt placering på det fönstret för det är förenat med livsfara att putsa det. Måste putsas utifrån men källartrappen är precis utanför så det är lite trixit. Daniel fick ta den sidan med golvmoppen och sedan mixtra dit skrapan på skaftet...knövligt...men nu är det gjort, äntligen!

I morgon ska det bli premiärtur i löparskorna för mig o Cathrine...måste sätta igång med det nu...men det tar verkligen emot. Löpning är inte min favoritmotionsform, men ska vi komma runt en mil i september måste vi nog tyvärr bita i det sura och börja springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0