Nya utemöbler

Sitter och sippar på ett glas rött och känner mig mycket nöjd efter dagens shoppingtur i Örebro. Var som sagt ute efter utemöbler gånger två. Åkte först runt på flera olika ställen och hittade bara skräp....antingen såg det helt plastigt ut eller så var de gjorda för pygmeér, eller både och.

Började ge upp lite smått men så fick jag syn på ett ganska nyöppnat place, Chilli. Känner till att det ska finnas mycket snyggt där för ett hyffsat pris, syrran har handlat en del där. Jag hade ingen aning om ifall det fanns utemöbler där...men johoda!

Oh my god vilken affär! Precis i min stil...såååå snygga saker. Hittade en skithäftig torsoskulptur gjord av muttrar, jag vet låter mysko men den var asacool. Den här gången var det ändå utemöblerna vi var ute efter så jag fick hejda mig och försöka koncentrera mig på det. Hittade iaf supersnygg rottinggrupp, stor och rymlig dock med vita dynor. Inte så bra eftersom vi har öppen spis ute på altan. Det skulle räcka med en kväll så var de dynorna sotiga.

Men så stod den plötsligt där, den perfekta gruppen. Ett matbord med en ganska mörk träskiva och svarta ben och svarta stolar till. Bordet var så stort att det fick plats åtta stolar och även två extra ute på gavlarna om det skulle behövas. Vi slog till direkt! När vi ändå höll på köpte vi två däckstolar i samma serie. Det blev kanske lite dyrare än vi först tänkt oss men va fasen hittar man något som man fastnar så direkt för så måste man bara slå till.

Om två veckor får vi hem möblerna så då ska jag ut och piffa altanen hela helgen!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0