Back to school

Sådär ja nu har skolan börjat igen då. Endast en termin kvar och examensarbetet är det som står närmast på tur. Första skoldagen igår var ganska tung. Vi gör så mycket onödigt hela tiden på universitetet så jag blir lite trött. Men nu ska det inte behöva bli så många Karlstadsbesök de närmsta tio veckorna och vi kan koncentrera oss på att skriva. Självklart ska det knövlas lite också innan vi kommer igång... Jag o min studiekamrat som också kommer härifrån vill skriva arbetet tillsammans och lärarprogrammet på Karlstads universitet är typ det enda som har exarbetet som en individuell uppgift. Så klart! Men efter ett antal turer fram o tillbaks har vi nu iaf blivit lovade att skriva ihop fast det måste synas vem som gjort vad i arbetet och det kommer bli större än en vanlig C-uppsats. Vi måste också komma på exakt hur upplägget ska se ut så denna vecka stannar vi nog på planeringsstadiet. Men sen, jäklar vad vi ska skriva!

Tänk att jag är färdig lärare i januari. Rätt läskigt men det ska bli riktigt skönt att kunna börja jobba ordentligt (om man nu får något jobb) och få en RIKTIG inkomst. Är sååå trött på att vara fattig. Visst kommer inte bli rik på att jobba som lärare men vi kommer inte behöva oroa oss hela tiden för pengar som vi inte har. Ska bli sååå skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0