Helg

Herregud vad helgerna går fort! Redan söndag och imorgon är det skolstart för Linn. Tredje klass och störst på lågstadiet.

Helgen har varit ganska lugn. I fredags var jag supertrött efter att jag öppnade (för första gången) förskolan jag jobbade på. Var på Mc Donalds med kidsen på em och storhandlade sedan på Ica Maxi som resten av stadens invånare....det var knökfullt på parkeringen. Daniel hjälpte Micke o Sara som flyttade in i nya huset =) så jag och barnen hade en lugn tvkväll på hemmaplan.

På lördagen blev det lite målning av tak och skåp, bakning (chokladrulltårta med hallon och lakrits, mums!!), kalaskörning och på kvällen bjöd vi Micke o Sara på mat. Det blev pastagratäng med kyckling och räkor som är en höjdarrätt som min farmor har lärt mig. Tänk vad mycket goda recept både hon och min mormor har fört vidare till mig. Farmor har alltid lagat mycket god mat medan mormor är en mästarinna på bakning. Perfekt!

Idag blir det till att måla vidare och så har vi tänkt att gå ut och leta lite svamp. Är lite sugen på en god svampsås till det grillade ikväll ;) Har även tänkt att åka hem till Micke o Sara och kika lite och så ska jag o Cathrine hinna ut på en löpparrunda i em.  Det känns om denna dagen är fullbokad också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0