Inför kräftkalas nummer ett

Mina barn är lika tokiga i skaldjur som sin mor och tänk er vilket liv det blev när de fick reda på att den enda kräftskivan vi skulle på i år var ett kalas för endast vuxna! Linn var INTE glad kan jag säga. Så vad göra? Jo, fixa ett kräftkalas som barnen får vara med på, därav kvällens balluns hos Pär o Cathrine.  Klart ungarna ska få äta kräftor! Tilde var i princip proffs på att skala kräftor redan på förra årets kräftskiva hos mormor o morfar så det vore ju synd om hon inte fick färdighetsträna något detta år ;)

Nästan lika viktigt som kräftorna på ett kräftkalas är tillbehören....Sååå, har bakat matiga muffins med fetaost, oliver och soltorkade tomater samt en frusen blåbärscheesecake till efterrätt. Måste säga att muffinsen blev kalasgoda (var ju tvungen att provsmaka en) och jag hoppas även efterrätten smakar bra. Första gången jag har gjort just en sån. Så här gott ser det ut iaf =)


Nu inväntar jag Tilde o Wilma som varit på kalas hos en dagiskompis. Har bestämt med dom att vi ska ha lite warming up party med singstar innan vi åker....ska tvinga Daniel att vara med också. Hi hi jag är verkligen kass på att sjunga men han är faktiskt snäppet värre. Vi skrattar nästan ihjäl oss när han tar ton HA HA HA =))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0