Lite bakis

Undra varför man vissa gånger kan dricka som en rutten stubbe utan att känna av det dagen efter och andra gånger inte alls så mycket (bara typ ett par glas rosé, några öl och två razzdrinkar...knappt ett par tungblötar) och vara helt kass i både kropp o knopp morgonen efter. Den senare varianten hände mig idag. Var hos fam Linder och käkade igår kväll. Smarriga hamburgare som blivit grillade och till det ett par kalla...och det andra jag nyss skrev. Blev inte alls full utan sådär lite lagomt uppvärmd och mådde riktigt göttigt. Men som sagt inte i morse!! Hade en skallebank som inte var av denna värld, huvudet pulserade åt alla håll samtidigt :( Var tvungen att svepa en treo och lägga mig igen en stund efter frukost. Tyvärr blev det ingen rofylld vila eftersom vi har snickare utanför sovrumsfönstret som spikade i tretakt. Näe, denna dag känns rätt bortkastad så nu måste jag rycka upp mig och försöka koncentrera mig på mitt sunda liv....träna, inte äta massa chips eller dricka vin och bli superfit!!

Ha ha vem försöker jag lura...vet ju hur det där blir framöver på alla kräftkalas och inflyttningsfester. Linda = noll karaktär :- P

Ok nu lägger jag den här ruttna dagen bakom mig och blickar framåt. Imorgon blir det shopping i Örebro eller stranden beroende på väder. Eller....jobb om jag blir utringd, känns dock inte så troligt eftersom det varit stendött på den fronten hela veckan. Känns iaf som morgondagen har bättre förutsättningar för att bli bra än denna skitdag ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0