Lite vardagslyx tack!!

Jag efterlyser lite mer glamour i min vardag...eller glamour överhuvudtaget. Just nu har det sunkat ner sig rejält här på Stolpetorpsvägen. Huset börjar likna en knarkarkvart med urrivna rum, upphängd plast lite här och där och tvätt överallt som jag försöker få torr. Den har hängt i flera dagar och vill verkligen inte torka. Kan det bero på att regnet öst ner i flera dagar nu? Städningen häromdagen utfördes verkligen under all kritik. Jag fuskade så det ser redan likadant ut igen...:-/ Själv går jag runt i en urtvättad velourdress med häng i rumpan, snorig och rödmosig i ansiktet. Till middag idag blev det snabbmakaroner och stekt falukorv och jag kände mig som en sunkig whitetrashmorsa där jag stod snörvlandes i stekoset.

Nä, hit med lite vardagslyx så tror jag säkert min förkylning försvinner illa kvickt. Ett lyxigt bad med ett glas rosé, nåt fräsigt att ta på mig som sitter perfekt och döljer mitt ryggfett och en god middag ute på restaurang med andra vuxna. Kunna äta i lugn och ro och ha full uppmärksamhet på mig själv och min goda mat. Inte på barnen som inte kan sitta still och skriker att maten smakar prutt. Ahhhhh, det är inte mer än så jag begär.

Missförstå mig inte, älskar min familj och mitt liv men ett litet litet avbrott behövs ibland.....och ibland är typ NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0