Shopping o hemmapyssel

Sitter och laddar inför en löparrunda i Aggerudsspåret....phu! Visserligen går det lite lättare att springa nu för tiden men roligt? Näe!!

Anyway, igår var jag i Cathrine in till Örebro på en liten shoppingtur. Det var första gången som jag i lugn och ro gick runt hela Gallerian i Marieberg sedan det byggdes om och jag upptäckte flera roliga affärer. Inhandlade ett par jeans, ett linne, en långärmad tunika, stretchkjolar, muffinsformar, en ram och en håruppsättningsgrej som jag ännu inte förstår mig på :P Dessutom blev det kycklingspett med tzatziki till lunch och chokladtårta med vispgrädde till em fika. Ingen smaldag direkt...men va fasen det var ju fredag och ska faktiskt ut och springa bort det idag, plus chipsen och lösgodiset jag tryckte i mig på kvällen framför TV:n :-O Får nog bli en lång runda om jag ska förbränna allt det där...

Annars idag ska jag börja med projekt etaget här hemma. Målning av tak plus väggar och så har jag ett stort träskåp som vi fått av ett par kompisar som jag ska piffa upp med lite ombyggnation och färg. Ska ta ett "före" kort på det och lägga in vid ett senare tillfälle så får vi se sen om slutresultatet blir bättre än originalet. Det känns att det börjar bli höst nu för jag känner att suget efter hemmapyssel har väckts till liv. Det brukar vara ett tecken på hösttider och jag måste erkänna att det känns allt lite gött....börjar längta lite efter mörka, ruggiga höstkvällar med tända ljus och en kopp te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0