Trasigt hem och tå..

Saker som just nu inte fungerar som det ska i vårt hus:
  • Garagetaket....läcker in. Men nu äntligen sex veckor efter utsatt tid är snickarna här och har satt igång. Idag är andra dagen de är här och jag håller redan på att få ett bryt. De klampar in med stora arbetskängor, värmer äcklig mat i vår micro och är allmänt störande! Ok jag vet ska va nöjd att de är här iaf :P
  • Källaren.....som är iprincip urblåst efter vattenläckaget i vintras. Det är meningen att snickarna ska sätta igång med den också nu men än så länge har inget hänt. Har ju bara varit torrt sen i april så ett tag till kan vi allt vänta ;)
  • Linns stereo, som hon fick förra året i födelsedagspresent. Har bara helt plötsligt sluta fungera och det lagomt till årsdagen för garantin passerat. Är det typiskt eller??
  • Torktumlaren....antagligen paj. Sist vi använde den trasslades ett lakan in i trumman på något vis och det började lukta bränt. Sen dess har jag inte ens vågat sätta igång den för att se om den är hel eller trasig. Gissar på det sista tyvärr!!
  • På en av toaletterna är spolknappen helt mupp. Sitter inte riktigt fast och sätter man inte tillbaks den när man spolar står toan bara o rinner. Dessutom dånar det oroväckande när den fyller på vatten igen och man måste sitta prick still på ringen annars kan den hoppa åt sidan och man kan bli klämd...gör ont!
  • DVD spelaren har nog snart gjort sitt. Den hackar och är superkänslig, nästan omöjligt att se en hyrd film utan att den hoppar tillbaks eller fram en bit. Den börjar iofs bli lite till åren, så det kanske är dags att köpa ny:P
  • Min ena stortå har svällt upp och jag har svinaont. Tror att det är nageltrång jag fått men jag vågar INTE börja peta i den o ha mig!! Inte bra nu när jag ska ligga i hårdträning för Lidingöloppet...

Tja....sen är det lite småkrafs här o där som går sönder lite då och då, som vanligt i vår familj. Jag tror inte jag och Daniel har upplevt att allt runtomkring oss varit helt och fungerat som det ska....undrar vad det beror på??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0