Semestersammanfattning

Nu är det ett bra tag sen jag skrev men jag har faktiskt varit bortrest i princip 1 1/2 vecka. Jag ska försöka sammanfatta vår semester i lite korta drag...ok här kommer det!!

Började med kryssningen till Riga O Visby. Vi insåg ganska snabbt att medelåldern låg på den övre skalan, typ femtio plus. Det gjorde iofs inte så mycket eftersom vi inte var ute efter nya bekantskaper men Daniel fick ett antal utbrott under resan på alla ohyffsade pensionärer. De har verkligen svårt att visa hänsyn!! Fast resan blev ändå mycket trevlig med blandat väder. I Riga var det värmebölja och över trettio grader varmt. Vi pustade runt ett par timmar och kikade i den mycket fina gamla staden och landade såsmåningom på ett torg med ett par kalla bärs. På em gick vi tillbaks till båten och lade oss på soldäck och så blev det sol o bad ett par timmar. (Bäst på hela resan om du frågar mig). Dagen efter var vi i Visby. Jag har aldrig varit där förut, det var en jätte mysig stad med mycket fint att titta på. Tyvärr var vädret inte det bästa, mulet och blåsigt. Men vi klarade oss från regn iaf. Sista dagen spenderades på båten och förutom ett antal glas rosé och stora stark så hann vi med shopping i taxfreen. Presenter till barnen och parfym till både mig o Daniel.

När vi kom hem på mån kväll var det bara att tvätta lite o packa om och på tis fm åkte vi upp till Åsen för att hämta barnen. Solen sken (kors i taket) så vi mötte upp barnen och mamma o pappa vid ett bad. På kvällen grillade vi lax och hade det mysigt =)

Onsdag fm bar det iväg till Syrran i Grebbestad och herregud vilken resa det blev! Det började med att vi var lagom stessiga när vi skulle åka iväg eftersom barnen var ute och red. Vi fick åka och leta upp dem och det blev både tårar och tandagnissel när vi fann dem för Linn som väntat på ridturen hela veckan hade knappt hunnit sitta upp på hästen. Efter lite krokodiltårar och löfte om en ny ridtur kom vi iaf iväg men redan efter två mil spydde Tilde ner både sig själv och halva bilen. Det tog nästan en timme innan det var sanerat o klart. Iväg igen och nu kom vi drygt halvvägs innan nästa ofrivilliga stopp.....bilen pajade. Luftfjädringen bak på bilen gick sönder och bilen lade sig på bakdäcken och vi kom inte en meter framåt. Det var bara att ringa bärgningsbil och syrrans kille och bara ett par timmar efter utsatt tid var vi på plats. Pär o Cathrine med barn var också där så det blev fullt hus i Johannas lägenhet=P Dagarna där försvann snabbt trots dåligt väder, regn och blåsigt :( Istället för strandbesök blev det några shoppingturer, krabbfiske och en fisketur på havet för gubbarna. Bilen fick vi hämta ut på fredagen i Uddevalla och så blev det ett litet hål i semesterkassan....på typ fyra tusen. Men vi får vara glada att ingen blev skadad, det är ändå huvudsaken. Det var också jättekul att få träffa Jossi, Niclas o Liam som hade växt som vanligt. De tyckte nog det var roligt att träffa oss med men jag anar att Jossi drog en lättnadens suck när vi åkte. Det tar på krafterna att ha huset fullt att både vuxna o barn, vädret är kasst och med bebis i magen.

På söndagen drog vi iaf vidare ner till Göteborg för att spendera dagen på Liseberg. Det blev en riktig höjdardag! Vi åkte massor av karuseller, spelade på chokladljul (jag vann bautastor toblerone för andra året i rad) och dessutom hade vi supertur med vädret. Solsken och inga jätteköer var det. Som längst väntade vi tjugo min för att åka Balder. Jag o Linn åkte den tillsammans och jag har aldrig förut hört ett sånt skrik som kom ur henne som när vi åkte ner för den högsta backen....oj oj oj trodde hon skulle svimma av skräck! Men efteråt var hon jättestolt att hon vågade. Som sagt en superbra dag och vi kom hem till Karlskoga först framåt ett på natten. en bra avslutning tyckte både jag, Daniel och barnen!!

Trots bilpaj, spyor och regnoväder så har vi haft det bra och det känns skönt att komma hem. Precis som det ska va! Jag är ledig en vecka till nu och det vankas lite grillning med mina syskon, kräftätning och så ska jag börja träna igen...hur ska det gå??? Känner mig helt förslappad så det ska bli rätt skönt ändå. Börjar idag med en kort löparrunda.

Lägger in lite semesterbilder vid ett senare tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hade lite tråkigt på jobbet.. så jag gjorde om din bloggdesign lite... =P Hoppas det är lugnt =)

Ses ikväll!

Kram

2010-08-04 @ 09:45:35
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0