Julafton

Hoppsan, redan julafton. Det har varit lite dåligt på bloggarfronten senaste tiden, men får skylla på att det varit fullt upp. Trots att vi är lediga idag är jag uppe med tuppen. Jag har en förmåga att inte kunna sova på mornarna fast jag får......tantvarning eller!? Så jag klev upp och myser lite i min ensamhet en stund istället. Inte helt fel det heller. Det är grymt vackert ute. Månklart, gnistrande snö och små, små snöflingor som dinglar ner. Dock femton minusgrader, men vad gör det när man får sitta inne.

Igår var det enligt tradition lilla julafton för oss. Den firades som vanligt med delar av Daniels familj hemma hos hans syster. Vi fick supergod mat, som vanligt när Daniels mamma fixar och tomten kom sent om side med lite julklappar till alla. Barnen var mycket nöjda när vi rullade hem på kvällskvisten. Hade tänkt att lägga ut lite bilder men såklart glömde vi kameran hos Liselott så den måste vi hämta innan julfirandet idag börjar.

På dagens agenda står en mysig julfrukost hemma och sedan packa ihop lite saker och åka upp till Karlsdal, till mor o far. I år blir vi en liten skara som ska fira julafton eftersom Johanna med familj inte kommer hem förrens på annandagen. Och eftersom vi har "delad vårdnad" om farmor och farfar blir vi tvugna att fira utan dom också. Fast de är inte så långt borta så jag och barnen ska nog ta en lite tur under dagen och hälsa på dom. Mina kussar är där också så då kan barnen passa på att byta julklappar med varandra.

Jag önskar alla en riktigt God Jul så återkommer jag med rapportering av helgens händelser och lite bilder såklart.
Stooor Julkram ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0