Temamiddagar

Vi (jag o Daniel) och Micke o Sara har börjat med tema middagar. Det är tänkt att vi ska ha dem en gång i månaden men ibland dröjer det lite längre i mellan, typ vid jul och så. Än så länge har jag och Sara haft grekiskt tema en kväll och Daniel o Micke körde spanskt en annan. Vi lagar då mat och kombinerar med dryck som är typiskt för respektive land. Det är super kul att både få prova på att laga nya rätter och framför allt att prova på att äta dem! Det har smakat riktigt gott med både grekiskt och spanskt.

Nu på fredag är det min och Saras tur igen och vi har valt japanskt, alltså sushi. Det ska bli väldigt spännande eftersom jag bara ätit sushi en gång i hela mitt liv och det var ingen smaksensation direkt. Men Sara är lite mer expert på dessa råa fiskar, gräs och dyl som ingår så jag lutar mig mot henne;) Man hör hela tiden vad gott det är med sushi så mina förväntningar är ganska höga nu. Speciellt eftersom jag vill se om jag lyckas laga det godare än det jag blev bjuden på sist.

Alltså har jag ännu en fredag att se fram emot =) Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0