Tåfis

Äntligen helg igen! Fast jag kan inte riktigt ta helgen än för jag har lite mer att räkna, har inte hunnit med alla tal denna vecka. Har tänkt att fixa de i morgon förmiddag, men nu ska visst några gubbar komma i morgon och bila upp lite mer golv så vi får väl se hur mycket ro till räkning jag får... Det vore skönt att få de gjorda så jag inte kommer efter för det går verkligen inte! Tror att det kan bli omöjligt för mig att komma ifatt då :S

I morgon är det dags för vår japanska afton och jag och Sara började redan i kväll. Vi förberedde wasabi glassen vi ska äta till efterrätt. Den var superlätt att göra men vi får väl se vad den smakar...verkar lite skum... Men väldigt spännande att prova något nytt. Återkommer efteråt med en fullständig rapport.

Annars funkar det jätte bra för Tilde med sitt brutna ben. Hon är super duktig med sina kryckor och dagispersonalen berömmer henne jätte mycket för att hon inte gnäller, hon leker på som vanligt. På tisdag ska hon till ortopeden för att få ett nytt gips och det börjar faktiskt bli behövligt. Det ser nästan ut som det håller på att luckras upp, börjar bli riktigt sunkigt. I dag när hon kom hem från dagis och tog av sig sockorna höll vi på att svimma av odören från foten. Den luktade fotsvett något fruktansvärt... Fast det klart hon har inte kunnat tvätta foten på över två veckor...Man kan ju tänka på va gott man själv skulle lukta med två veckort ingipsad tåfis....Blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0