Sushi

Vår sushi kväll blev riktigt lyckad. Jag kan väl inte påstå att sushi blivit min favoritmat men det var helt ok att äta, mycket godare när man väljer själv vad man ska ha i. Vi körde med gurka, avocado, paprika, crabsticks och ris såklart. Hade också stenbitsrom och inlagd ingefära som tillbehör/garnering. Vi gjorde även en Miso (tror jag det hette) soppa med tofu ost i. Den fick riktigt god smak men ost bitarna hade lite mysko konsistens, typ blandning mellan jäst och pudding... Till efterrätt gjorde vi friterad banan med wasabi glass. Glassen var faktiskt riktigt god fast det lät lite konstigt med wasabi i. Vi blandade den med lite vanlig vaniljglass och det blev en riktig höjdar kombination.

Maten var även mycket vacker att se på....









Det var inte heller så jätte svårt att göra sushi, det svåra kom när vi skulle äta den.. Jag är inget proffs på att äta med pinnar direkt. Det blev lite messy och tillslut använde jag mig av händerna i stället...Men Sara (proffset) sa att man får faktiskt det ;)

Nästa gång är det Daniel och Mickes tur att välja tema. Undrar vad det blir då, spännande!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det ser ju riktigt proffsigt ut! =D

2010-02-15 @ 21:59:13
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0