Boktips

Jag läser mycket böcker, inte bara kurslitteratur alltså utan vanliga böcker. Just nu har jag fastnat för Katerina Janouch serie om Cecilia. Jag har precis läst ut den första boken, "Bedragen" och den var riktigt bra. Den handlar om den gifta fyrbarnsmamman Cecilia som arbetar nattskift som barnmorska. Livet har sin gilla gång med alla vardagsbestyr som blir med stor familj och mycket jobb. Cecilias man John arbetar som fotograf och åker i bland iväg på jobb. Då blir det extra tufft för Cecilia att dra hela lasset själv. En dag ringer det på dörren och utanför står det en pojke som påstår att han är Johns son. Efter det vänds hela tillvaron uppochned för Cecilia och när John åker iväg på en längre jobbresa blir Cecilia åter igen ensam med barnen. Plötsligt börjar det hända saker som leder till oanade konsekvenser....

Det är vekligen en historia som fastnar och man känner igen sig i så mycket, hon skriver så verklighetstroget. Det kan vara så att jag tycker detta eftersom jag just nu är i den fasen i livet med småbarn och  allt vardagsgrejs som ska gå ihop.

Nu har jag börjat läsa i den andra boken "Systerskap" och jag hoppas att den är lika bra. Det är så skönt att kura ner sig i sängen eller soffan med en bra bok och en kopp te och höra snön yra där ute...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0