Bullbak

Sitter just nu med en kopp kaffe och äter nybakade bullar...mmmums! Fick ett litet ryck idag när jag kom hem från Karlstad och drog igång ett bullbak. Jag tycker det är ganska roligt att baka men gör det ändå inte alls så ofta. Vet inte varför men det kan bero på att det är superjobbigt och tråkigt att ta reda på all disk och sanera köket från mjöl och sån't. Barnen gillar också att baka...a lot. Jag har lite blandade känslor där, klart att de ska få vara med och baka och känna sig duktiga men ibland känns det som det bara blir tjafs. Vems tur det är att hälla i mjöl, vem som har fått vispa mest osv osv osv... Det bästa är att baka med en av dem i taget men det går ju bara om en är hemma. Kan ju inte låta Tilde sitta och titta på när jag och Linn bakar till exempel, snacka om att det skulle bli väsen då! I dag gick det dock ganska bra för det kom kompisar till dem båda mitt i baket så de fick annat att roa sig med. Jag fick avsluta bullbaket i lugn och ro och sen blev det kvällsfika för barnen framför Bollibompa. De verkade mycket nöjda med det, faten blev tomma i ett nafs.

I morgon är det fredag och vi är äntligen lediga. Vi har tänkt att åka till Nobel och åka lite pulka och skridskor med Madde och hennes tre vildar, men vi får se hur vädret utvecklar sig. Just nu vräker det ner snö igen så har vi otur kommer vi inte iväg med bilen i morgon bitti.....Är så fruktansvärt trött på all denna snö!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0