Lördag

I dag är det lördag och dagen har bara svischat iväg supersnabbt. Det blev llite städning på förmiddagen men det var inte så lätt.....Tilde och hennes kompis Alwa röjde lös här hemma och var "tvugna" att leka skola i hallen med sju tusen saker utpridda på golvet. Det var lite knöligt att dammsuga mellan alla pinaler men tillslut fick Daniel lite fart på dem så de städade upp det värsta. Tror att det krävdes både lite hot och mutor innan...men det kan det vara värt =)

Sedan på em åkte jag, mamma och pappa till sjukhuset och hälsade på farfar. Han har legat inne i två veckor nu med lunginflamation. Eftersom han redan är dementsjuk  så blev han riktigt skruttig av lunginflamationen innan han fick penicilin och har varken kunnat prata eller gå förrens nu de senaste dagarna. Usch, det var riktigt jobbigt att besöka honom. Han ligger på en avdelning där alla är jättedementa och typ bara sitter och är helt borta. Farfar har ännu inte blivit så borta så han är plågsamt medveten om var han är och vilka som ligger där. Det var bedrövligt att se och jag hoppas han kvicknar till fort så han kan åka hem. Som tur är verkar det som han blir bättre och bättre så fortsätter det åt rätt håll ska han nog snart vara hemma hos farmor igen. Han är så pass med att han kan skoja lite iaf och är fortfarande full i sjutton med en liten glimt kvar i ögonen. Så länge den är med finns det en del av den gamla Bosse bus kvar och det värmer.

När jag kom hem igen var det bara jag och Tilde hemma för Linn var på simskola. Då passade jag på att plantera om lite blommor och jag o Tilde bakade chokladmuffins. Det är en riktig favorit för både Linn och Tilde och så enkelt och snabbt att baka. Riktigt mumsiga också!

Nu ska jag ladda för lite lördagsmys med Daniel och barnen. Melodifestivalen, kanske lite OS, chippan o dippan och lördagsgodis såklart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0