Slut på helgen igen

Då var snart ännu en helg till ända. De går så himla fort jag förstår inte...jag som skulle hinna med massor av nyttiga saker som vanligt....men nä...

Fast helgerna är väl till för att man ska vila ut? Eller?
Men varför har jag då alltid dåligt samvete på söndag kväll för att jag inte avverkat listan med tvåhundra punkter som borde ha hunnits med på de fyrtioåtta timmarna som kallas för veckoslutet? Alltid en liten ångestboll som rumlar runt i magen och stör den där helgmysiga känslan som man längtar efter så. Det är så svårt att bara vara, inte tänka på tvätten, renoveringar, det sociala livet, städning, barnen och allt annat som bör underhållas när man är ledig. Det dåliga samvetet gnager liksom hål på hela helgen.

Jag måste komma på något bra sätt att bli av med denna känsla, undrar bara hur det ska gå till...?

Anyway..i dag har vi spenderat ett par timmar i badhuset eftersom Linn var med och simmade en utmanartävling. Det går ut på att man tävlar mot sig själv och att försöka förbättra sina tider från tidigare tävlingar. Linn var jätteduktig och simmade en bronstid i frisim och en silvertid i ryggsim. Hon har blivit en riktig hejare på att simma nu och hon verkar tycka det är jätteskoj. Tilde däremot tyckte det var sådär fräsigt att sitta i ett varmt badhus och titta på när syrran hade skoj i basängen, men med lite mutor som glass, klubba och kaka så gick det ganska bra.

Efteråt köpte vi thaimat och det var riktigt smarrigt. Barnen håller dock inte med om det så till dem blev det makaroner o korv. Jag tror på allvar att de skulle vara nöjda om de fick korv att äta varje dag. Det skulle nog räcka att varva lite mellan kokkorv, falukorv och grillkorv med antingen makaroner, bröd eller pommes. Barn är allt bra konstiga ibland...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0