Kryckor vs Rullstol

I dag har Tilde tillslut fått ett par kryckor så hon slipper hoppa fram på rumpan. Vi har fått lite olika bud sedan hon bröt benet. I Östersund sa de att så små barn som Tilde inte klarar av att gå med kryckor och att vi skulle ringa till Karlskoga lasarett och beställa en rullstol åt henne. Men i Karlskoga skrattade de nästan och sa att joho då, barn i den åldern brukar bli jätte duktiga på att hoppa med kryckor. Rullstol används bara i särskilda fall, så idag när Daniel och Tilde var hos ortopeden fixade de fram ett par kryckor. Det tog inte lång stund innan hon klarade av det galant. Vi funderar nu om hon kanske kan gå till dagis i morgon. Eftersom jag är ledig på fredag blir det bara en dag den här veckan och det kanske blir bra med en provdag och se hur det går. Hon börjar bli rätt uttråkad här hemma, hon är ju van att springa runt typ hela tiden. Enda problemet är när de ska vara ute med dagis men vi ska fundera ut någon liten anordning runt foten som är vattentät och varm. Det är inte säkert de är ute så mycket heller eftersom det har vräkt ner snö i flera dagar och vi i princip är insnöade i stan. Det är superotäckt att vara ute på vägarna för väglaget är verkligen inte det bästa! På tal om snö så har Daniel tvingat mig att följa med ut och skotta snö nu...har försökt att slingra mig ur, men jag får väl hänga med. Får se det som gratis träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0