Vuxenhelg

Nu har jag klarat av min första vecka på mattekursen och det känns faktist hyffsat okej. Det har inte spårat ur ännu...men det får inte bli allt för mycket svårare utan det räcker på den nivå som är nu. Det är torsdag i dag och i morgon behöver jag inte åka in till Karlstad så man kan säga att ja tagit helgen nu..känns rätt gött.

I morgon ska jag och Tilde vara hemma och jag har lovat henne att vi ska gå ut och åka pulka, eller hon får ju åka och jag dra. Det är så synd om henne nu när det äntligen har kommit massa snö och så kan hon varken åka skidor eller bygga snögubbar eller något annat kul. Så det minsta hon kan begära är att mamma fixar lite pulkaåkning!

Annars i helgen får jag och Daniel lite vuxen tid. I morgon blir det ut och äta och sedan bio- snabba cash. Ser verkligen fram emot att se den. Har läst boken och den var riktigt bra, och dessutom är ju Joel Kinnaman med i filmen. Han kan man väl säga har blivit en liten favorit....he he;) Barnen ska vara hos mormor och morfar så de kommer få en toppen fredag också.

På lördag är vi bjudna på middag hos en arbetskamrat till Daniel. Det är alltid trevligt att bli bortbjuden på mat med trevligt sällskap så lördagen ser jag också fram emot. Har bokat upp Micke och Sara till barnvakt då hemma hos oss. Med andra ord kommer kidsen också bli riktigt bortskämda hela helgen =)

Nu ska jag titta på kniven mot strupen på TV och smälta middagen. I dag blev det svensk husmanskost med en touch av grekiskt. Köttbullar, potatis och zatziki. Det var riktigt mumma! Kanske låter lite konstigt men det funkade superbra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0