Äntligen fredag

Jag är så fruktansvärt trött, jag förstår inte varför. Måste vara fyra tidiga mornar på rad nu, är inte riktigt van efter alla sovmornar under jullovet. I dag är det fredag i alla fall men måste tyvärr åka in till Karlstad i eftermiddag och ha redovisningar till klockan sju i kväll. Blä! En fredag! Ok om det hade varit en kväll mitt i veckan men nu vill man ju bara ta helgen. Jag kommer inte vara hemma förren åtta i kväll. Hoppas Daniel har fixat lite mys till dess i alla fall, det får bli hans uppdrag för dagen.

Annars så fortsätter misären med vår källare. Nu har snickarna hittat asbest i badrummet och har skickat in prover på analys och sedan blir det antagligen sanering innan arbetet med fukten kan fortsätta. Tur att vi snart ska åka bort en vecka så vi kommer hemifrån. Undrar bara vad mer som har rasat i hop eller ruttnat när vi kommer hem...

Just nu står det ett par andra snickare här utanför med Daniel och planerar för ombyggnation av vårt garagetak som också är rötet. I somras när vi kom hem från semestern hade det läckt in vatten genom garagetaket och ända ner i lekrummet som ligger i källaren under garaget. Det var som en liten pool i det nyrenoverade lekrummet. Då kan jag säga att tårarna inte var så långt borta. Nu ska en snickarfirma där Micke jobbar fixa taket och bygga om det så att det inte blir så här igen. Det känns som det är liiite mycket nu. Både av vatten, trasigt hus och hantverkare...

I helgen blir det nog bio med barnen. De fick biobiljetter i julklapp och vi har tänkt att se Alvin och gänget 2. Den verkar lite skoj faktiskt. Annars blir det terminstart på simskolan för både Linn och Tilde på lördag så jag kommer att spendera ett par timmar i badhuset. Där är det varmt och skönt! Jag och Cathrine ska även försöka ta oss ut i skidspåret. Måste passa på nu så länge det finns snö. Daniel ska väl trixa lite med källaren så inte vattennivån stiger upp till övervåningen. Den här helgen kommer nog också gå i ett litet nafs som alla andra ;)

Ps: Har inte fått tillbaka mina skor...Grrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0