Sköna söndag

På söndagar är man ofta ganska avslappnad och slö, så även i dag. Jag går bara runt i mysisar och fixar o trixar med lite allt möjligt. Vi hade ju tänkt gå på bio i eftermiddag men Tilde åkte på magsjukan natten til lördag så bion får vi skjuta på lite. Hon är redan pigg och matglad igen men hon kanske fortfarande smittar och magsjukan är inte något man önskar sin värsta fiende ens. Blä vad äckligt det är med kräks och annat gojs. Tur bara att det gåtr över hyffsat snabbt. Just nu bygger hon koja för glatta livet i "nya" TV- rummet.

Daniel har kämpat hela helgen med källaren och jag tror det har gått ganska bra för han har inte skrikit eller slagit på saker vad jag har hört.  Annars är min käre make ganska temperamentsfull av sig vilket ett par dörrar och annat smått o gott har fått känna på genom åren. men som sagt dessa dagar har varit riktigt lugna fast han letade efter ett par bilnycklar en halv dag som han sedan hittade under heltäckningsmattan(?) i lekrummet. Lite tankspridd kanske?

I går tog jag och Cathrine en tur på skidorna. Sju km åkte vi och det gick riktigt bra faktiskt. Det känns dock i dag i mina ljumskar och axlar. Men det är bara gött för det ska kännas att man gjort något.

Nu ska jag fortsätta njuta av min söndag =) Lägger in en bild på mina små skruttisar som inte är så små längre! De är lika varandra men ändå så olika. En coollugn och en vilde ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0