Städat ut julen

I dag har vi städat ut julen och hela familjen hjälpte till. Fast vi hjälptes åt har det tagit nästan hela dagen.
Kan bero på att vi bor i ett gigantiskt hus och att jag gick efter barnen och städade där de redan städat en gång.
Av någon anledning är jag den enda familjemedlemmen som ser det sköna i att ha ett rent hus. De andra skulle nog kunna bo i ett riktigt sunkhus utan att lida speciellt. Jag däremot kan inte komma på något härligare än ett nystädat hus och nyduschad sitta uppkrupen i soffan med en kopp te. Precis som nu, förutom tet, eftersom jag druckit kaffe två gånger och det är risk för överdosering om jag intar mer koffein i dag. Är en aning känslig, får darrningar och mår illa om jag dricker mer än två muggar kaffe. Jobbigt för jag tycker det är rätt gött att sitta och slappa med lite kaffe eller te framför tv:n eller datorn. Jag har verkligen försökt att vänja mig men det blir ingen skillnad. Konstigt!!

Nu börjar i alla fall jullovet närma sig sitt slut och vardagen kommer tillbaka. Både skönt och jobbigt på samma gång. Jobbigt eftersom vi har grymt sköna sovmornar nu och vi kan bara gå runt och slappa i mysisar hela dagen om vi vill. Speciellt nu när det har varit tok kallt ute och man är glad att man inte måste gå ut någon stans.
Men det ska också bli skönt att få tillbaka våra vanliga rutiner och komma igång med skolan igen. (Har varit grymt lat med skolarbetet under ledigheten och börjar få lite ångest nu..) Bara temperatuten blir lite normalare så längtar jag verkligen efter att gå ut på långpromenad också, det var ett tag sedan nu. Man blir lite koko i huvudet av att vara inne hela dagarna vilket märks på både mig och barnen så jag hoppas verkligen att vädret blir mildare snart.

I kväll blir det i alla fall film för hela familjen. Vi har hyrt en Lasse Maja film till barnen och en Vallander till mammi och pappi. Det blir myspys det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0