Vill resa

I dag har det inte varit lika tok kallt bara -12. Nästan bikiniväder ;) Tyvärr har jag inte varit ute så mycket ändå. Förmiddagen gick undan med sen frukost, lite tvättning och det vanliga plocket (som aldrig tar slut). Sedan på em kom mamma o pappa och hämtade Linn för att åka till Grebbestad över helgen. Tilde ska vara hemma med oss, skönt med lite egentid till henne samtidigt som det är bra för Linn att komma bort lite. Hon har en tendens att bli lite eremit när hon varit ledig ett tag och bara lekt med kompisar här hemma. Det tog emot lite att åka i dag men jag vet att hon kommer få superkul med Cazzi i helgen och inte kommer ångra sig att hon åkte.

Cathrine och barnen kom på en fika vid tretiden och sedan följde jag med henne till stan och beställde vigselring till henne och Pärs bröllop i Thailand!! Åhhh jag är så avundsjuk, inte på bröllopet (det känns bara skönt att det är avklarat) men att åka till värmen. Det känns som det är hundra år sedan vi åkte till Kao Lak med barnen men det är bara! två år sedan. Men vi har lite funderingar att kanske försöka komma iväg efter att jag tagit min examen..gäller bara att få ihop lite pengar...typ 65 000 som den senaste resan landade på tillslut. Kan bli kärvigt med tanke på att vi bara har en ordentlig inkomst men skam den som ger sig. Vi får väl börja spara i alla fall och så får jag försöka sälja av lite skräp på loppis. Det gick ju hyffsat bra när jag o Cathrine var med på vår första loppis i december. Tror jag blev 700 spänn rikare och en hel del skräp fattigare. Toppen! Vi är bokade på nästa loppis den 13 mars så då hoppas jag bli av med ännu mer. Lite tant varning bara...men men är ju nästan tant. Fast idag hände något som jag kommer leva på mycket länge. JAG FICK VISA LEGG PÅ SYSTEMET!! Ha ha trodde tanten i kassan skojade med mig, kom av mig helt och började skratta..hon med när hon såg hur gammal jag verkligen är.

Annars har vi ju en resa att se fram emot om ett par veckor. Då bär det av till Höglekardalen för skidåknng en vecka. Det ska bli så härligt att komma i väg och jag längtar verkligen efter att få åka slalom och lite längd. Har börjat träna lite längdåkning med Cathrine nu i vinter eftersom vi ska köra tjejklassikern under detta år som kommer. Skidåkningen tar vi dock sist vilket nog är tur eftersom vi inte direkt är några proffs, speciellt inte på nedförsbackar..vi kan trilla bara det lutar en lite aning. Men med lite träning ska det nog gå bra! Roligt är det i alla fall och det är ju huvudsaken.

Nu ska jag stoppa ned två kottar i säng. Tilde har kompis här (Wilma) som ska sova över för första gången. Superspännande tycker dom. Vi får se om hon vågar vara kvar eller om jag får köra hem henne i natt. Fast jag tror att det kommer gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0