Brutna ben!

Oj oj vilken resa det blev! Den började finfint med lagomt kallt, härlig skidåkning, god mat o dryck de tre första dagarna. Men på tisdag em var olyckan framme och Tilde trillade i backen och bröt sitt lilla ben! Det blev helikopter (super läskigt) till Östersunds sjukhus för henne och mig, och Daniel o Sara fick komma efter i bil. I Östersund blev det väntan, röntgen, väntan, gipsning, väntan, röntgen, väntan och sedan ett rum på barnavdelningen där jag och Tilde fick spendera natten. Stackarn var helt slut och hon hade så fruktansvärt ont innan de gipsade henne så mina tårar sprutade också hela tiden för att jag led så med henne. Som tur är har hon repat sig otroligt fort, nu hoppar hon fram på rumpan hur enkelt som helst, fixar till och med trappen hemma.

Ja det blev inte riktigt som vi tänkt oss med resan men jag tänker hela tiden att det kunde ha hänt något mycket värre. Samma dag Tilde bröt sitt ben så var det en 23 årig kille i Vemdalen som körde rakt in i ett träd med snowboarden och dog!  Ett ben läker i hop igen, speciellt på små barn som har jätte bra läkkött.

Annars hade vi en bra semester trots allt. Vädret var helt ok och det bästa med Bydalsfjällen är att det är så lite folk, inte en gång fick vi köa till liften. I bland var det nästan spöklikt tomt, man kunde åka en hel dag och knappt stöta på en kotte. Den här gången var det i och för sig inte högsäsong men jag kan inte minnas någon gång som det varit speciellt mycket folk där. Ändå är det riktigt fin skidåkning och helt otrolig natur, vykortsvackert så det förslål. Ska lägga in bilder så fort jag hinner.

Hemma nu igen och dags att ta tag i skolarbetet igen. Börjar läsa matte nu och det är verkligen inte något jag ser fram emot. Har alltid varit helt kass i matte så det här blir verkligen en utmaning, känner mig skräckslagen...Men men, bara att bita ihop och köra på! Bara tjugo veckor till sommarlov....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0