Hur tänkte jag....inte?

Jag måste faktiskt erkänna att ibland är jag allt bra dum... Jobbade i dag igen på ur o skur dagiset och det har varit strålande sol hela dagen. Jag står ute i solskenet i åtta timmar utan att ha smörjt in mig med solskydd.....ehh blev jag bränd eller?? Rättså!! Ser ut som en kokt kräfta på vissa ställen av kroppen, har fått en rekordelig bonnbränna kan man säga :P Konstigt att jag står på morgonen och smörjer in barnen från topp till tå men inte mig....blir ibland lite rädd för mig själv. Kanske har jag fått en liten hjärnblödning och den uppvisar lite konstiga glömskhetssymptom då och då? Man börjar ju undra liksom..

Nåväl, idag var det skolavslutning för Linn och äntligen har hon fått sommarlov. Hon är dock lite tjurig för att hon måste gå på fritids de dagar jag blir uppbokad för jobb. Det verkar ju dessutom som det blir en del jobba för mig så hon är sådär nöjd. Fast jag tror inte hon lider såvärst på fritids, de brukar hitta på lite roliga saker under lov så det blir nog bra.......måste försöka dämpa mitt dåliga samvete över att barnen inte får ett riktigt sommarlov :( Förhoppningsvis får de det när jag så småningom får en lärartjänst, om inte sommarlovet är borttaget för lärare till dess. Finns viss risk för det.... skulle va så typiskt!!

Nu ska jag doppa mig i aftersunsalva och äta vattenmelon med mina barn och titta på Bollibompa. Imorgon jobb på ett nytt ställe igen..spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0