Tjejvättern

Sådär ja, Tjejvättern avklarad! Vi grejade den dessutom med gott betyg. Vädergudarna var dock inte nådiga mot oss, det blåste halv storm. Så de tre första milen cyklade vi i direkt motvind, sedan gick det lite lättare ett par mil för att till sist bli två mil i blåsten igen. Men vi kämpade på och cyklade i mål efter fyra timmar och 55 min. Vårt mål var att klara det på fem timmar så vi är mycket nöjda med tanke på förutsättningarna. Efter vägen upptäckte vi vad många det var som hade fått punktering och tyckte väl att att det var lite konstigt. Men eftersom vi aldrig cyklat ett lopp förut så tänkte vi att det kanske brukar vara så mycket punka. Sedan hörde vi på nyheterna att det var några som lagt ut nubb efter banan, ett rent sabotage helt enkelt. Det var bara en jäkla tur att inte vi också fick punka. Vet faktiskt inte om jag hade orkat med det eftersom de nedre regionerna var rejält mörbultat på sluttampen och då menar jag inte benen. Så en punktering till stormen och smärtan i "frambaken" hade antagligen tagit knäcken på mig.

Är iaf mycket nöjd med vår insats och nu laddar vi inför Vansbrosimmet om fyra veckor, hoppas verkligen på bättre väder då!!

Så här laddade såg vi ut innan....



...och efter målgång var vi så här nöjda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0