Det finns allt en gnutta husmor i mig..

Min lilla husmorssida har skymtat förbi idag. Jag har planterat små träd i urnor och fyllt en hink med en sats rabarbersaft. Ja du läste rätt, det är i princip bara att fylla en hink med rabarber, citroner, citronsyra och vatten. Sedan låta det stå och dra i tre dygn, hälla upp i flaskor, tillsätta socker och vips supergod rabarbersaft är färdig. Kan inte bli enklare och passar mig utmärkt. Jag är ingen safta och sylta människa egentligen men det här orkar tom jag fixa.

Däremot tycker jag om att laga mat o baka och ikväll är det dags för temakväll igen =) Det är Saras o min tur och vi har bestämt att det ska bli grillat från Argentina. Kommer bli spännande och se om vi behärskar grillen, som annars är Daniels domäner.....tror inte att det är så avancerat som han försöker påvisa men jag tycker det är lite läskigt med gasolen. Sara har varit på bolaget och handlat vin från Argentina och så blir det Brochetas (grillspett), Chimishurri (salsa), Moja (också salsa) och Papas tosdadas (ugnsrostad potatis). Till efterrätt blir det grillad banan med mjölkchoklad o glass (den rätten hade inget fräsigt argentinskt namn tyvärr).

Önskar alla en fortsatt trevlig helg, det ska iaf jag ha! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0