Snart vänder det..

Midsommarveckan inleddes idag med en ledig dag. Ganska skönt eftersom jag behövde tvätta undan lite och fixa köttbullarna till midsommarafton. Barnen klagade inte heller över att få vara hemma en dag till ;P Midsommar ska vi fira i stugan med goda vänner och det ska bli så skönt att komma hemifrån lite. Nu hoppas vi bara på sol och värme, vilket inte ser helt otänkbart ut om man tittar på väderprognosen. Hoppas verkligen på värme i helgen av en anledning till....jag o Cathrine ska testa våtdräkterna och se hur det är att simma med dem utomhus. Det blir första doppet för i år och jag tror det kommer bli KALLT trots våtdräkten, men vi måste verkligen träna ett par gånger utomhus. Det är liksom dags för om tre veckor ska vi simma Vansbrosimmet....hjälp!!! Var i badhuset i fredags och simmade tusen meter och det var väl inget större problem att hålla sig flytande men i typ fjorton gradigt vatten och motströms.........hm känns som det blir en viss skillnad :S

Den argentinska maten i lördags blev kanonbra, verkligen smarrig. Jag gillade t.o.m efterrätten som var med banan (brukar inte vara så förtjust i varm banan) och såå smidig att göra. Snitta en banan med skal, proppa i valfri choklad, vira in i folie och på grillen i ca tio min. Servera med vaniljglass. Kanongott!! De argentinska vinerna som Sara handlat var också jättegott så vi hade en riktigt trevlig kväll och blev pröppmätta ;)

Lägger in min favoritbild från förra midsommar, då vi var hemma hos oss med ett gäng vänner och firade en riktigt traditionell afton med stång, sill, snaps och knott!


Kommentarer
Postat av: Sara

Säg inte att det vänder redan ;P Usch vad deprimerande.. sommaren har ju inte börjat!



Ha en underbar midsommar, och hälsa alla där uppe en trevligt midsommar! =) Kram

2010-06-22 @ 22:41:52
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0