Schlagerafton

I kväll är det final i Melodifestivalen. Det ska vi såklart titta på och i år blir det hos Pär o Cathrine med kidsen. Vi ska också kvällen till ära äta svenska kräftor vilket ska bli super gott. Jag älskar kräftor och är barnsligt förtjust i melodifestivalen så det är bäddat för en riktigt bra kväll =)

Jag har faktiskt inte någon speciell favorit av låtarna i år men några av bidragen är helt okej. Jag gillar Anna Bergendahls fina ballad, fast jag inte är något fan av ballader så har den fastnat lite. Sen gillar jag Erik Saade som är lite"skämmig" att tycka om, men som kommer bli en riktig partyplåga. Barnen gillar Erik skarpt också, men det är verkligen en pinsam låttitel...Manboy...vad är det liksom? Tildes favoriter är "jag vill om du vågar" med Pernilla Wahlgren och Olas låt.  Annars har nog både jag, Linn och Tilde en riktig favorit som tyvärr inte ens är med i finalen och det är Elin Lantos låt "Doctor Doctor". Fattar inte att det inte gick bättre för den...men men vi får heja på de som kom med!

Har varit i väg och sålt saker på loppis i dag och det gick väl sådär den här gången. Sålde för knappt femhundra men som Daniel sa jag förlora ju inget på det, blev bara lite bättre plats för mer prylar hemma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0