jag vill klippa gräset..

I dag kom jag på mig själv att sitta och längta efter att klippa gräsmattan....lite sjukt eftersom vår gräsklippare är helt värdelös och det tar flera timmar att klippa hos oss. Det är ganska mycket att klippa plus att klipparen brukar stanna så fort det är ett litet gupp i gräsmattan. Det blir ganska många stopp eftersom guppen är rätt många (efter vedkörning över gården med div åkdon).

Så det känns verkligen som att våren måste komma snart när jag tillochmed längtar efter att svettas med stickande gräs innanför kläderna och två miljarder knott som bygger bo i hårbotten...

Men tänk ändå va gött efteråt när det luktar nyklippt gräs och man kan slänga ner sig i utemöblerna och ta en bärsa! Åhhhhh, vad jag längtar till våren nu!!

Dessutom byggde vi ny altan förra året så den ska göras klart och vi ska införskaffa nya utemöbler =). Det ska bli riktigt nice att få en ny eller två nya uteplatser blir det eftersom altanen är i två våningar. Tjoho va häligt det kommer bli när det blir färdigt, och så får vi hoppas på en riktig kanonsommar med mycket sol. Det börjar verkligen bli på tiden efter två riktiga regn o rusk somrar på rad.

Oj oj oj jag känner hur jag skenar iväg här och behöver komma tillbaks till verkligheten.....

Såja, jag tittade ut och ja då all snö är kvar och det dinglar ner mer och mer och mer.....



Kommentarer
Postat av: Sara

Ja vad härligt det vore med lite vårväder...

Ser också fram emot många härliga grillkvällar på eran altan ;D hehe

2010-03-01 @ 22:38:51
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0