tjejklassikern

Sitter i soffan och slappar efter ett härligt träningspass. I dag körde jag crosstraining, ett 80 min pass med hälften pump hälften spinning. Jag gillar det passet för man får verkligen ut mycket av det och man känner sig helt slut efteråt, vilket jag tycker är meningen med att träna. Det ska ju kännas att man gjort något!

Jag måste börja öka på min träning nu för det är faktiskt bara tre månader till första loppet i tjejklassikern. Jag och Cathrine ska börja med Vätternrundan tjejvarianten alltså och den är i mitten av juni. Jag är inte speciellt orolig för cyklingen, den kommer nog bli lättast.

Sen kommer Vansbrosimmet i juli som nog blir en lite större utmaning. Jag tycker det känns lite läskigt att simma ute i djupt och strömt vatten. Fast 1 km ska jag nog fixa utan att behöva träna ihjäl mig. Mycket beror nog på vädret för om det är kallt och regnigt är det nog inte så trevligt.

Jaha och sen har vi då löpningen i september, Lidingöloppet. En mil ska vi springa....kan bli riktigt jobbigt. Har hört att loppet är mycket kuperad och ganska tungt. Så det får bli att löpa mycket i sommar...o kanske skippa ett par öl när vi har grillfest eller kräftskiva...

Sist men absolut inte minst ska vi åka tjejvasan. Herregud, jag vet inte hur det ska gå. I år är första vintern sedan mellanstadiet som jag åkt längdskidor och som längst hittills har jag åkt ca sju km. Hmmm...det är ju bara att lägga till 2,3 mil så är jag där...Nä, men det blir nog inga problem...Eller kanske :P

Det ska iallafall bli riktigt skoj att genomföra tjejklassikern och jag kommer känna mig väldigt nöjd när det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0