Tilde vill flytta

Så där nu är ordningen återställd och Tilde har jag bäddat ner i sängen. Hon var också sliten stackarn. Hade packat dagisväskan med shorts, T-shirt och två pyamaser. Tog på sig jacka och stövlar:
Tilde: Nu drar jag härifrån!
Jag: Men var ska du då?
Tilde: Flytta!
Jag: Jaha men vem ska vi ge alla födelsedagspresenter då? (ja vet inte så pedagogiskt)
Tilde: Jag flyttar nog hem när jag fyller år..
Jag: Ok, men jag blir ju jätte ledsen om du ska flytta, va sorgligt!
Tilde: lång tystnad....Wuaaaaaa, mamma!!!

Sen blev det lite kramar och trösta en stund och jag frågade om hon kanske var lite trött och jo det var hon så det blev hopp i säng och läsa bok. När vi borstade tänderna frågade jag varför hon vill flytta och hennes kommentar var: Det går ju inte att bo i det här huset, man får ju inte göra nånting! Kan bero på att hon varit som en duracellkanin hela em och kvällen och både jag och Linn har tröttnat på henne ett antal gånger. Tillslut tröttnade Tilde på oss istället.....Lilla godingen som blir stor tjej på måndag. Fem år!! Herregud vad fort tiden går, jag har verkligen inga småbarn längre....lite vemodigt är det allt, men skönt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0