Kortvecka

Den här veckan är det kortvecka eftersom det är Kristihimmelsfärdsdagen (jösses vilket långt och svårt ord) på torsdag. Skönt....jag känner mig sliten och behöver verkligen komma ikapp hemma med huspyssel. Har inget särskilt inbokad under helgen så någon nytta ska jag väl kunna uträtta ;)

Man behöver verkligen sådana helger då man kan göra lite det som faller en in, beroende på vad det är för väder och vad man har lust med. Kanske fixa lite ute, röja inne, renovera...nåt, åka o shoppa, hitta på nåt kul med barnen eller bara slappa.....gött!!! våren är annars en intensiv tid när allt händer på samma gång och det är svårt att få tiden att räcka till allt. Samtidigt är det härligt att hitta på lite roliga saker efter den långa vintern, speciellt efter den senaste som kändes überlång!

Det är faktiskt inte så långt kvar till sommaren nu, det kommer gå supersnabbt. Jag har inte lyckats få något heltidsjobb i sommar (som om jag har ansträngt mig ;)) så det kan nog bli en hel del slapp hemma med kidsen. Står som springvikarie på dagis och fritids så det är omöjligt att veta hur mycket jobb det blir. Det blir ju inte mycket pengar, men det kan vara skönt för både mig och barnen att få ett riktigt sommarlov =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0