Kristihimmelsfärdsdagen

Har faktiskt fått en hel del gjort idag. Bakat bullar, som blev supermumsiga och sedan fick jag fingrarna ur och städade min klädgarderob.

Tänkte att jag kanske skulle hitta några snitsiga o fräcka kläder som jag helt glömt bort att jag har och kunna använda dom på alla fräsiga fester nu under sommaren....men nä... bara utslitna sunkiga toppar och söndertvättade underkläder fanns det. Det slutade med att jag kastade en halv sopsäck och nu ekar det sorgligt tomt i garderoben. Inte har jag råd med nya heller, är hopplöst fattig för tillfället. Shoppa nya fräscha kläder är inte att tänka på just nu.....suck!

Tog sedan en rask promenad i duggregnet (har varit ruskväder hela dagen) och det var riktigt skönt faktiskt. Inbillar mig att jag kanske förbrände de där bullarna jag tryckte i mig efter bullbaket.

Efter det blev det grillning: kycklingfilé, klyftpotatis, färska champinjoner, vitlökssås och sallad. MUMS! Det smakade inte illa. Till maten blev det ett gott glas rött också =)

Mmmm, kan nu bocka av lite av det som ska uträttas denna härliga långhelg. I morgon åker vi in till Örebro och hämtar resten av utemöblerna, två däckstolar och dynor. Tror vi ska beställa kakel o klinkers till källaren också, vilket verkligen börjar bli på tiden...blir snart galen, det händer ju ingenting där nere....i källarn alltså ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0