Pang i Bråten

Är nyss hemkommen från "Pang i Bråten". Det är ett litet jippo på Linns skola med betoning på litet. Alla klasser anordnar någon typ av försäljning som kaffebröd, lotteri, chokladljul osv. I år hade Linns klass hand om pilkastning och hinderbana och hon o jag stod vid pilkastningen mellan kvart i o kvart över sju. Hon var jätte duktig min lilla stora tjej. Servade som värsta proffset o hade även rätt bra koll på kassan. Blir liksom lite chockad varje gång man inser att min äldsta tjej blivit så stor, herregud snart nio år o stora tjejen! Tiden går allt för fort..

Jag gick ju på samma skola när jag var liten och Pang i Bråten var redan på min tid återkommande varje år. Dock vill jag minnas att det var modell större då och det beror inte bara på att jag var liten då och vuxen nu utan det har verkligen blivit mindre o mindre. Synd tycker jag men man kan förstå att det är svårt att finna de eldsjälar som krävs för att anordna allt. Mycket, mycket tid tar det och hur många har det över i dessa dagar...typ ingen!!
Det är ett riktigt bra sätt för klasserna att få in pengar till både klassresor och till att handla roliga saker till skolan.

Anyway, imorgon är det fredag och i helgen blir det trettioårsfest. Är grymt taggad, ska bli skit kul!! Det händer inte så ofta att ens bästa vän fyller jämnt....i runda slängar var tionde år ;)

Så på med partyhatten ooo så köör vi!!!! Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0