Redan vinter igen

Igår och inatt snöade det oavbrutet här och i morse låg det ett rejält snötäcke ute. Barnen har varit helt saliga och varit ute så mycket som möjligt. Jag själv jobbade idag på en ur o skur förskola så jag har allt fått min utedos jag med. Vi får väl se om snön ligger kvar eller om det töar bort på en gång. Jag tror att det redan har blivit mildväder så snart är väl allt smält och borta. Lite synd för det blir ju sååå mycket ljusare med lite snö.

Men trots att jag gillar vinter och föredrar verkligen snö framför regn så kan jag ändå tycka att det nyss var vinter. Förra vintern tog ju alla rekord i både kyla och snö och den var väldigt lång. Kanske det är därför sommarn kändes superkort. Men nu är det bara att raffsa fram alla vantar, mössor, overaller o termobyxor så vi överlever en vinter till :P

Nu lite om mitt jobbande. Igår fick jag äntligen vara i skolan och jobba. Har ju bara varit på förskolor annars men igår fick jag vara i en klass fyra. Det var jättekul och gick bra. Skönt också att få lite övning i det jag utbildar mig till. Jag tycker iofs att det är roligt att jobba på förskola också. Jag är glad för allt jobb jag kan få, men mitt hjärta klapprar liiite extra för skolan. Men vi får se sen när jag är klar var det finns jobb. Jag kommer ta första bästa jag får :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0