Bacillhärder

Kalasdax ikväll! Mamma har fyllt år och bjuder sina barn med familjer på middag. Ska bli gott!

Tilde är dock redan på plats för hon blev sjuk igår stackarn. Feber och ont i huvudet. Som tur var mamma ledig både igår o idag och tog sig an min lilla skrutta. Jag hade såklart inbokade intervjuer till exarbetet just idag, så mamma blev min räddare. Tack snällla mor!

Det verkar som det har dragit en stor förkylningsvåg över stan. Var o varannan går runt o snorar. Långvariga baciller verkar det vara också, de små rackarna. Det är väl bara en tidsfråga innan jag själv ligger däckad. Jag brukar ju klara mig men nuförtiden när jag är runt på massa olika skolor och dagis så blir jag utsatt för både för det ena o det andra...usch! Håller båda tummarna hårt att jag kanske är imun mot baciluskerna :P

Nä, nu ska jag piffa upp mig lite inför kvällen....om det blir ledigt på badrummet snart. Min nioåring börjar bli mystiskt lik en tonåring i beteendet. Ockuperar badrum och har börjat svära som en skorsten (fått efter pappa). Herregud, undrar hur det ska sluta.......

Visst ser hon harmonisk ut....;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0