Hoppas innan jul...

Tänkte jag skulle skriva lite om evighetsprojektet i vår källare. Vanligtvis är jag så jäkla arg på hela spektaklet, det är liksom snart ett år sedan vi upptäckte vattenskadan och det är inte klart än. Men vissa dagar är jag på liite bättre humör än andra och orkar tänka på skiten. Som idag. Kanske beror det på att snickaren var här igår och kollade det sista innan de inom en snar framtid (jag tror det när jag ser det) ska sätta igång på allvar. Han påstod att det skulle nog vara klart inom en månad....eh okej? Ska bli intressant att se!

Jag har varit så tjurig angående källaren så jag har hotat om att ställa in julen här hemma. O då har det gått långt. Jag är nämligen barnsligt förtjust i julen och älskar att förbereda och pyssla inför bästaste högtiden. Men när det är halvt kaos i stora delar av huset är det inte lika kul. Det känns liksom som det kvittar :( Fast om vi nu ska lita på hövdingen av hantverkarna så kommer det vara färdigt till december......Mmmmmm, jag undrar jag! Men hoppas, hoppas, hoppas! jag vill ha en riktig jul. En vanlig jul. En jul som alla andra jular ♥♥

Annars då? Jo, tvättar och fixar lite inför helgen. Det blir köttfärslimpa till middag. Gott! Filade det sista på exarbetet på bibblan tidigare idag så nu är det bara opponering kvar. Sååå skönt!!
Ikväll blir det lite Zumba. En rätt göttig dag tycker jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0