Torsdag

Imorgon är första skolveckan till enda och den gick ju snabbt! Vi har iaf kommit igång lite med vårt arbete, bestämt vad vi ska skriva om och hur vi ska lägga upp det hela. Idag började jag skriva också lite smått, känns gött. Som sagt fredag imorgon och efter mina skrivtimmar ska vi nog åka in till Örebro och inhandla kakel o klinkers till källaren. Ja, ni läste rätt....det börjar bli dags. Eller ja, golvet är gjutet iaf. Alltid en början ;) Det står även städning på schemat imöra, behövs verkligen. Känns lite bra och städa på fredagar för då blir det extra göttigt att mysa ner sig i soffan på kvällen i ett rent hus. Delar av huset, eftersom en stor del är ur bruk så att säga :P

På lördag ska jag, barnen och Sara åka in till Oxhälja i Filipstad och shoppa lite på marken. Det blir väl strumpor och korv som vanligt kan jag tro. Ska även besöka Cathrines mormor som varje år bjuder på kålsoppa under oxhälja. En mysig tradition som även vår familj råkat halka in på :) Sen på kvällen blir det kräftskiva hos goda vänner. Ska bli riktigt skoj eftersom vi antagligen kommer träffa lite nytt fölk. Alltid trevligt med nya ansikten att bekanta sig med...eller oftast trevligt iaf ;)

Nu ska jag krypa upp i soffan och kika på "Kniven mot strupen". Tycker det är lite bra, diggar programledaren Alexander. En riktig cooling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0