Dag 01- Presentera mig själv

Då tar jag och kör igång listan.

Snabb info:
Namn: Linda Granlund
(född Olsson)
Född: 1978 i Karlskoga
Familj: Maken Daniel, döttrarna Linn och Tilde
Bor: I villa i Karlskoga
Arbete: Nyligen färdigutbildad lärare. Springer runt och vikarierar i väntan på en fast tjänst.

Jag är alltså 32 år och lever svenssonliv i en liten ort i Värmland. Eller jag vet inte riktigt vad Karlskoga räknas som, men det är inte en stad längre iaf. Jag kom på ganska sent i livet vad jag ville arbeta med och innan jag slog till på läraryrket jobbade jag först i restaurangbranchen. Jag läste Hotell och restaurangprogrammet på gymnasiet och hann med att jobba på Irland, i Stockholm, på anstalt och på diverse krogar och restauranger i Karlskoga innan jag halkade in på att jobba inom industrin. Först lackerade jag mobilskal ett par år och sedan blev jag gradare på Partnertech. Där var mina arbetssysslor så fruktansvärt enformiga så jag bestämde mig för att söka lärarprogrammet. In kom jag och färdig blev jag i januari i år. Nu väntar jag spänt på var jag kommer att hamna  i skolans värld. Låg eller mellanstadiet?

Jag är gift med Daniel och vi har hängt ihop sedan oktober 1997. Vi är alltså inne på vårt 14:e år tillsammans. Vi har två döttrar, Linn som fyller tio år till sommaren och Tilde som fyllde sex för två veckor sedan. Sedan fem år tillbaka bor vi i det hus jag växte upp i. Ett rätt stort hus som det alltid finns saker att laga eller rum att renovera.

Jag tycker om att träna. Just nu är det zumba, body combat och löpning som gäller. Man skulle kunna tro när man vet hur mycket jag rör på mig att jag skulle vara superfit. Men eftersom jag tycker lika mycket om att äta och dricka gott så går det på sin höjd jämnt upp. Lika mycket jag förbränner på träning lika mycket stoppar jag i mig. Har insett för länge sedan att jag aldrig kommer bli smal. Stark men aldrig smal.

Ja, detta är väl i korta drag vem jag är och hur mitt liv ser ut. Utförligare beskrivning av diverse saker kommer förmodligen på senare punkter i listan :)

Ja just ja, så här ser jag ut också:


Kommentarer
Postat av: Madde

Men vännen, vad roligt att läsa! Även om man vet "i princip allt", så är det superkul att läsa vad du skriver. Följer med spänning HELA listan :))

2011-04-07 @ 20:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0