Dag 03- Mina föräldrar

Jag har något så ovanligt som en mamma och pappa som fortfarande efter tja, vad blir det, närmare fyrtio år hänger ihop. De blev ett par redan när de var fjortisar. Inte unikt men väldigt ,väldigt ovanligt.

Min mamma heter Helen och jobbar som undersköterska på ett sjukhem. Jag får ofta höra att jag är väldigt lik min mamma. Jag kan faktiskt hålla med om det för på vissa kort ser jag knappt skillnad på oss. Mamma har inte bara varit en jättebra mamma till mig och mina syskon utan är också en av mina bästa vänner. Vi har haft så mycket skoj tillsammans genom åren. Speciellt efter jag flyttat hemifrån och inte längre är en hormonstinn tonåring ;) En anledning till att vi är bra kompisar kan vara att det endast skiljer tjugo år mellan oss. Mamma och pappa var unga när de fick mig. Det har jag alltid sett som positivt!

Min pappa heter Jonas och han har jobbat nästan hela sitt liv i skogen. Nu har han tröttnat på det så just nu funderar han på vad han vill göra när han blir stor. Han grejar istället med alla sina olika projekt. Han äger flera fastigheter, håller på med ett garagebygge, ett tillbygge vid sommarstugan, mm, mm, mm. Han har alltid hur mycket som helst på gång så han lär ju inte bli rastlös av att gå hemma ett tag ;) Pappa har precis som mamma varit en superbra förälder till oss tre barn.

Det bästa med mina föräldrar måste vara att de alltid ställer upp. Fast de är mitt upp i livet och har tusen saker att göra är det aldrig några problem med barnvakt eller annan hjälp. De är enormt gästvänliga och tycker alltid att det är jätteskoj när vi tar med oss kompisar till stugan och invaderar med både barn och vuxna. Både mamma och pappa är väldigt sociala och får både oss barn och våra vänner att trivas i deras sällskap.

Jag är jätteglad att mamma och pappa är just mina föräldrar ♥

Pappa i vintras som gottar sig med en bärs

och Mammi i Thailand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0