Lite snö o lite hängig

Idag känner jag mig inte helt hundra. Skulle ha varit iväg på boxning ikväll men jag fick skippa det. Det känns som en rejäl förkylning håller på att attackera mig. Känns inte direkt som det är läge att bli sjuk och hemma från jobbet just nu. Det är fortfarande flera arbetskamrater som är sjuka och hemma med barn. Daniel har varit hemma med Tilde idag också. Hon är rejält förkyld med halsont och blåsor i munnen. Det verkar som det är väldigt mycket bacilusker som vandrar runt just nu. Var och varannan är däckade. Kanske är det vädret.... Men idag kom äntligen de första snöflingorna. Det ligger ett tunt, tunt lager ute på marken nu. Hoppas det kommer mer och ligger kvar, för nu är jag verkligen trött på detta mörker.

Ljuspunkten på denna dag var iaf lussebullsbaket jag drog igång med efter jobbet. Nu luktar det juligt och mysigt här hemma och det får allt bli ett smakprov innan jag hoppar isäng. Det får bli tidig kojning, imorgon är det jobb 8-18:30. Det blir en lååång dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0