Välkommen vinter

Sådärja, äntligen har det kommit rejält med snö. Är dock lite oroad, temperaturen ligger på nollan och det kan rätt som det är bli slask och puts väck med all snö. Hoppas, hoppas det får ligga kvar.

Läget med mig är väl hyffsat. Har ett tryck över näsan och sju kilo snor i den. Men jag har inge feber och jag har inte ont i halsen så jag ska inte klaga.  Idag var Tilde tillbaka i skolan också så nu får vi hoppas att sjukstugan är över för den här gången.

Ikväll har vi avverkat årets första och enda skoljulfest. Det var Tildes klass som ordnat lussetåg och fikastund. Det var lagomt avancerat och mysigt med lite skönsång :) Linns klass har bestämt att de ska ha föräldrafritt juldisco istället för traditionell julfest i år. Tyvärr är inte Linn hemma när discot är så hon missar det. Fast hon verkar inte sörja direkt över det. Hon och Tilde ska med mormor o morfar till Grebbestad den helgen. Det smäller högre än ett juldisco......än så länge ;)

Nu ska jag kurera mig framför tv:n resten av kvällen. Imorgon satsar jag på att kunna köra lite pump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0