Bröllopsdag

Min första arbetsvecka som färdigutbildad lärare:
Måndag, tisdag var jag som jag tidigare berättat om på högstadiet. No more....
Onsdag jobbade jag i en fyra. Det gick jättebra trots klassen var lite speciell och tydligen inte accepterde alla vikarier. Men med mig gick det bra och det känns ju hedrande:)
Torsdag blev det ny skola igen och där fick jag börja med ett inhopp i syslöjden. Som tur var fanns en ordianrie läraren på plats också så jag fixade allt det med. Senare var jag i en femma och hade lite engelska och matte.
Fredagen avslutade arbetsveckan med ett pass på ur och skur dagiset jag varit på flera gånger förut. Det var jätteskoj att träffa alla barnen igen och så var det kul att barnen kom ihåg mig också.
Ja, det var veckan i stort och den får jag allt vara nöjd med :)

Idag är det min och Daniels bröllopsdag. Vi har varit äkta makar i tre år. Tänk att det var så länge sen vi blev vigda på Arlanda och sedan drog till Thailand. Bara ett år kvar till nästa tripp :D
Har redan håvat in bröllopsdagspresent av Daniel.

Tjusig va? Det är en berlock till mitt Tomas Sabo armband. Jag fick själva armbandet när jag fyllde trettio och denna berlock är den andra jag fått av min kära make. Tänk vad han skämmer bort sin gamla fruga ;)
Det blir ett lugnt firande ikväll på hemmaplan. Eftersom vi var ute på restaurang förra helgen och lyxade oss så kände vi för en hemmakväll med film och köpemat. Myyys pys ♥

Först på planeringen för dagen står lite städning och så ska jag åka på simskola med Tilde. Kanske hinns det med en skidtur också, vi får se vad tiden räcker till. Önskar alla en toppenskön lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0